Gratis geschenk v.a. €30 en gratis levering v.a. €50 in Benelux!
  • MENU
  • Inloggen
  • MIJN WINKELMANDJE    0
  • NL NL
    • NL NL
    • FR FR

Habitas & BergHOFF Belgium: Case Study Shop-in-Shop 

Wie is Habitas?

Habitas is een bekende retailer van kook- en bakartikelen en wordt beschouwd als een begrip in de branche. Het bedrijf biedt een uitgebreide collectie van hoogwaardige producten die betaalbaar zijn voor een breed publiek.

Bezoekers kunnen terecht in de online webshop van Habitas of in de fysieke winkel in de bekende Markthal van Rotterdam, waar ze kunnen genieten van een hele beleving rond koken en bakken.

De eigenaren van Habitas, Mark en Angèle Doors, zijn zelf gepassioneerde koks en hebben het bedrijf opgericht om hun liefde voor koken te delen met anderen.

Bij Habitas kunnen klanten zich laten inspireren en nieuwe producten ontdekken om hun culinaire avonturen mee te verrijken.


Méér winkelbeleving, méér keuze, méér BergHOFF!


Sinds 2018 werkt Habitas samen met BergHOFF Belgium. Aanvankelijk begon Habitas met de online verkoop en een klein assortiment BergHOFF producten in de fysieke winkel. 


Echter, dit kleine assortiment verdween snel in de grote winkel van Habitas. Om dit op te lossen, kwam BergHOFF Belgium met de vraag of Habitas geen "shop-in-shop" wand wilde plaatsen. Na hierover na te denken, kwamen ze tot het besluit om meerdere "shop-in-shops" te creëren bij Habitas, waarbij BergHOFF Belgium het startschot gaf.

Het besluit om voor een BergHOFF "shop-in-shop" te gaan heeft direct goede resultaten opgeleverd. In de 1e fase werd een prachtige "shop-in-shop" wand geplaatst, die de uitstraling heeft die je hoopt te vinden in zo'n winkel.

Recent is er ook een volledige shop-in-shop beleving gekomen die de hele BergHOFF experience nog beter maakt.

"De cultuur van BergHOFF sluit ook goed aan bij de cultuur van Habitas dus dit was direct een goede match."

Mark Doors

Zaakvoerder

Presentation is KEY

Met de samenwerking met BergHOFF Belgium heeft Habitas duidelijke resultaten behaald.

In de kookwinkel van Habitas stond BergHOFF aanvankelijk onderaan qua omzet, maar sinds de introductie van een volledig "shop-in-shop" concept is BergHOFF een prominente speler geworden in de top 5.
Dit geeft aan hoe effectief het "shop-in-shop" concept kan zijn in het verhogen van omzet.


Bovendien heeft de samenwerking ook een positieve impact gehad op de medewerkers van Habitas:
- Ze zijn trots op het "shop-in-shop" concept en het geeft hen een motivatieboost.
- Bovendien is het voor hen aangenamer om over een merk te praten en producten van dat merk te verkopen als de producten zo mooi gepresenteerd worden.